Activiteiten

De Johan de Witt is een gezellige en bruisende school waar jaarlijks tal van activiteiten zijn, voor en door de kinderen, zoals:

·       PodiumKunsten (toneelvoorstelling door de kinderen)

·       Sinterklaasfeest

·       Kerstdiner

·       Paasontbijt

·       Schoolreisjes

·       Excursies

·       Suikerfeest

·       Sportdag

·       Week van de Lentekriebels (les in weerbaarheid, relaties en seksualiteit)

·       Zomerfeest (Slotfeest)

De meeste van deze activiteiten zijn uiteraard onder schooltijd en horen daardoor tot ons reguliere onderwijsaanbod. Daarom moeten alle leerlingen hier ook aan deelnemen.

Schoolsportdag / Koningsspelen

Elk jaar is er een schoolsportdag. Vaak valt deze dag samen met de Koningsspelen.
Deze dag wordt georganiseerd door onze vakleerkracht.

PodiumKunsten
Elke maand is er een maandviering. Alle leerlingen van de Johan de Witt (dus groep 1 t/m 8) zijn hierbij aanwezig. Tijdens de maandviering zorgt iedere groep voor een optreden. Er wordt gezongen, toneel gespeeld of gedanst. Als ouder zijn jullie van harte welkom op de maandviering! Ook jongere kinderen zijn daarbij welkom, maar het is wel de bedoeling dat het kind rustig kijkt en luistert naar het aangeboden programma. Mocht dit niet lukken, dan vragen wij u om de maandviering te verlaten.

Avondvierdaagse

Vanaf groep 3 kunnen leerlingen meelopen met de Avondvierdaagse. Deze wordt georganiseerd door de de wijkvereniging Oog in Al.

Sinterklaas
Op onze school zijn ouders en leerkrachten ook druk bezig met het Sinterklaasfeest. Van te voren wordt de school aangekleed in een Sinterklaassfeer, wat er dan ook prachtig uitziet. De Sintcommissie heeft elk jaar iets nieuws bedacht  waardoor de kinderen vol spanning uitkijken naar zijn bezoek aan school. Op de dag zelf vieren we met alle kinderen en ouders dit feest. We ontvangen de Sint in de ochtend. De bovenbouw gaat in hun eigen klas de surprises uitpakken en de onderbouw viert nog samen met sint het feestje door. De groepen 1 tot en met 4 krijgen in hun klas een cadeau van de goedheiligman.

Kerstdiner

Ieder jaar is het kerstdiner. Wij besteden aandacht aan de oorsprong van kerst. In de avond is in de eigen klas, die is omgetoverd in kerstsfeer, een kerstdiner. Alle ouders en leerlingen zorgen gezamenlijk voor een heerlijk kerstdiner, een maaltijd waar alle kinderen ieder jaar weer van smullen. WIj vieren tijdens dit diner dat het het belangrijk en fijn is om samen te genieten.

Suikerfeest

Ieder jaar is er in alle klassen ook aandacht voor het Suikerfeest. Samen genieten we dan van de lekkernijen en staan we ook stil bij de achtergrond en betekenis van dit feest.

Zomerfeest

Het Zomerfeest vormt de afsluiting van het schooljaar. Voor de kinderen, leerkracht èn ouders een dag waar telkens naar wordt uitgezien. De activiteitencommissie verzint elk jaar weer een nieuw thema. Met ouders en kinderen feesten we van ’s middags tot in de avond!